Fredshuset,

mob 95 23 81 99

Send epost til oss

Kampdag på Fredshuset

Tirsdag 8. mars markeres den internasjonale kvinnedagen over hele landet. Røde Kors kvinnegruppe, Amnesty Gruppe 126, Sutukobas venner og Fredshusets venner inviterer til åpent arrangement på Fredshuset i Risør. Det er lagt opp til en stemningsfull kveld med taler, sang, kor og kanskje til og med dans.

Arrangementet på Fredshuset kan betegnes som en årlig tradisjon etter flere vellykkede markeringer. Det er lagt opp til at også dette årets markering skal engasjere, informere og inspirere de fremmøtte.

Foreløpig er det klart at "Kvinnenes tale" vil være ved Cèline Thommesen, en gründer med smittende pågangsmot og vilje.

Organisasjonen Amnesty fokuserer på sentrale menneskerettighetsbrudd som rammer verdens kvinner på den internasjonale kvinnedagen. Pål Holte kommer til Fredshuset for å fortelle om Amnestys 8. mars aksjon i Nicaragua.

Det blir musikalske innslag ved Hanne Gryting, koret No Bells og Inga Halvorsen. Det er også mulig at man kan få oppleve burmesisk dans, samt instruksjon og trening i magedans!

- I tillegg til det fastlagte programmet ønsker vi at dette også skal være et arrangement med rom for spontane innslag og tid til å prate, sier Anne Stien Grimsrud i Risør Røde Kors Internasjonale Kvinnekafe.

Alle er hjertelig velkommen, både kvinner og menn. I løpet av kvelden er det lagt opp til en pause med servering.

Internasjonal kvinnedag

Dagen setter fokus på diskriminering av kvinner, og på å fremheve kvinners rett til å delta i den økonomiske, politiske og sosiale utviklingen.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Marit Langmyr
Pedagogisk veileder